DSC01554
DSC00584
DSC_0107
DSC00947
DSC01526
dsc_0120

Nauka języka w szkole podstawowej ma kilka aspektów:

  1. Dziecko kontunuuje naukę języka rozpoczętą już na etapie żłobka i przedszkola. Od styczności z językiem dziecka i metody jego nauki w żłobku i przedszkolu zależeć będzie łatwość z jaką będzie przyswajało materiał edukacyjny który w szkole jest przekazywany w ramach zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów.
  2. Dziecko nadal uczy się w danym języku i przez to nadal uczy sie języka
  3. Duże wyzwanie stojące przed nauką języka i w danym języku w szkole to umiejętność pisania i czytania w danym języku, dlatego ważne aby ta umiejętność była wprowadzana równolegle dla dwóch języków.
  4. Jeśli dziecko posługuje się wyłącznie językiem mówionym, ale pisze i czyta w innym języku posługującym się tym samym alfabetem, „nadrobienie” pisania w języku który do tej pory były wyłącznie mówiony, zabierze mu tylko kilka miesięcy.
  5. Oprócz konceptu edukacyjnego(konkretnej wiedzy) dziecko opanowuje również słownictwo związane z danym zagadnieniem. Umiejętność zakomunikowania tej wiedzy (poczas zajęć, testu, egzaminu) jest ściśle powiązana z opanowaniem konkretnego słownictwa i często warunkuje sukcesy w następnym etapie edukacyjnym. Stąd dobra znajomośc języków nauczania jest kluczem do sukcesu.
  6. Umiejętności edukacyjne zdobyte w co najmniej dwóch a nawet trzech językach umożliwiają dziecku kontunuację nauki w każdym wybranym systemie edukacyjnym posługującym się danym językiem